نمایندگی تایرسازان همیشه لاستیک را به قیمت مصوب عرضه می کنند/ دستورالعمل فروش دردسرساز می شود

 رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران با بیان اینکه دستورالعمل فروش جدید لاستیک خودرو منجربه ایجا صف و التهاب در بازار خواهد شد، گفت: نمایندگی‌ها همیشه لاستیک را به قیمت مصوب عرضه می‌کنند و اگر مغازه‌دارانی هم هستند که لاستیک را به قیمت مصوب عرضه نمی‌کنند، انصاف را رعایت نکرده‌اند.

​​به گزارش تایرنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمال میرزایی گفت: بارها درخواست برقراری عدالت میان تولیدکننده و واردکننده تایر در کشور را داشتیم، وزارت صمت به واردکنندگان لاستیک ارز ترجیحی تخصیص می دهد، اما تولیدکنندگان باید ارز ۵۰ هزار تومانی دریافت کنند.

وی افزود: از سویی قیمت گذاری برای تولیدکننده به شکل دستوری است؛ ولی واردکنندگان مشمول قیمت گذاری دستوری نیستند. صنعت تایر کشور نسبت به تبعیض های مذکور که توسط وزارت صمت ایجاد شده گلایه دارند.

میرزایی تصریح کرد: متاسفانه در خصوص قیمت گذاری دستوری کم لطفی شده است، علیرغم اینکه صنعت تایر مصوبه ستاد تنظیم بازار برای آزادسازی قیمت را دریافت و بارها به تولیدکنندگان وعده این مهم داده شد، اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسما مخالف آزادسازی قیمت است.

وی گفت: امروز ما شاهد این هستیم که بستر فروش اینترنتی در کشور دارای ضعف است به طوری که شخص رینگ ۱۳ انتخاب کرده ولی رینگ ۱۴ برایش در سامانه انتخاب شده است.

میرزایی بیان کرد: متاسفانه موضوعات سختگیرانه ای توسط وزارت صمت برای صنعت تایر در حال اتخاذ است، وجود سامانه فروش و ابلاغیه های اخیر وزارت صمت مورد تایید صنعت تایر ایران نیست. تنها دستاورد سامانه یا ایجاد محدودیت در فروش فقط نارضایتی مشتریان خواهد بود.

وی گفت: از سویی ما کمبود تولید تایر در کشور نداریم و تیراژ این قطعه افزایش داشته است، همچنین واردات لاستیک خودرو به کشور دو برابر شده است. با این تفاسیر کمبود تایر در بازار وجود ندارد، متاسفانه دستورالعمل فروش جدید لاستیک خودرو منجربه ایجا صف و التهاب در بازار خواهد شد. 

کد خبر 380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha