رانت‌های گسترده، نتیجه قیمت گذاری غیرمنطقی برای تایر خودرو

مدیرعامل یزدتایر در خصوص راه اندازی سامانه های عرضه و فروش تایر در کشور گفت: علیرغم اینکه وزارت صمت مدعی کنترل بازار تایر با راه اندازی سامانه های فروش بود، شاهد ایجاد فرصت رانت برای عده ای خاص و ایجاد نگرانی برای مشتریان بودیم.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، ایرج زمانی فرد گفت: اخبار مختلف در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد سامانه، ثبت نام تایر و غیره سبب دپو انواع لاستیک خودرو توسط مشتریان به دلیل برداشت  اشتباه از گرانی این کالای مصرفی شد.

وی ادامه داد: تصور مشتریان از آزادسازی قیمت تایر، گرانی بود. مصرف تایر در سال گذشته افزایش نداشت، اما تقاضا ناشی از تصور گرانی منجربه رشد داشت.

مدیرعامل یزد تایر با اشاره به قیمت گذاری غیرمنطقی برای تایر خودرو در کشور، به بازار گفت: شیوه قیمت گذاری هر محصول بازار را هدایت می کند، اگر در بازار برای کالایی قیمت گذاری کمتر از ارزش آن انجام شود، صف ایجاد خواهد شد. تایری که تولید کننده آن را دو میلیون تومان تولید می کند، باید دستوری با قیمت یک میلیون تومان بفروش برساند؛ این زیان تایرسازان را چه کسی می تواند جبران کند؟ لازم به ذکر است که این مساله به تولیدکننده ضرر و در بازار رانت ایجاد می کند.

کد خبر 355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha