لوکس سواران چقدر به دولت مالیات دادند؟

گزارش سازمان مالیاتی کشور نشان می دهد از سال ۱۴۰۰ تا بهمن ماه سال گذشته، میزان مالیات وصولی از خودروهای سواری گران قیمت به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تایر نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، گزارش سازمان مالیاتی کشور نشان می دهد از سال ۱۴۰۰ تا بهمن ماه سال گذشته، میزان مالیات وصولی از خودروهای سواری گران قیمت به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان رسیده و این در شرایطی است که مالیات دوهزار و ۸۰۰میلیارد تومانی  توسط این سازمان پیش بینی شده بود.  

دریافت مالیات از خودروهای لوکس، از سال ۱۳۹۹ در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت اما اجرایی شدن آن به سال ۱۴۰۰ موکول شد. طبق این قانون، هر سال دولت، معیاری را برای تعیین خودروهای لوکس اعلام می‌کند. 

 سازمان امور مالیاتی با کسب اطلاعات از فراجا در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۰هزار خودرو، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶۴هزار خودرو و برای ۱۴۰۲ نیز ۱۶۳هزار خودرو را برای دریافت مالیات شناسایی کرد. 

 به گفته یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی، برای سال ۱۴۰۰ دوهزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱ دوهزار و ۲۰۰میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ نیز مجموعا دوهزار و ۸۰۰میلیارد تومان مالیات خودروهای گران‌قیمت و لوکس محاسبه شده بود.

با این حال، آخرین آمار از اخذ مالیات ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲ حکایت دارد.  بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهایی که قیمت روز آن‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، باید یک درصد مالیات پرداخت کنند.  

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، خودروهایی با ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان، مشمول یک درصد مالیات بودند.  با این حال در سال ۱۴۰۱ خودروهایی با ارزش کمتر از یک میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف شده بودند.

کد خبر 328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha