کومهو به دنبال احداث کارخانه در اروپا

شرکت کومهو کره جنوبی با هدف پاسخگویی به تقاضای رو به‌ رشد خودروسازان اروپا، کارخانه تایرسازی را در این منطقه احداث می‌کند.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز به نقل از جاست اتو، شرکت کومهو تایر (Kumho Tire) کره جنوبی قصد دارد با سرمایه‌گذاری ۷۵۰ میلیون دلاری، نخستین کارخانه تایرسازی خود در قاره اروپا را تأسیس کند. مقامات شرکت امیدوارند تا پایان سال جاری میلادی، مکان مناسبی را برای احداث کارخانه از میان گزینه‌های مطرح از جمله رومانی، صربستان، پرتغال و ترکیه انتخاب کنند.

مطالعه امکان‌سنجی احداث کارخانه با ارزیابی سوبسیدهای دولتی و سایر مزایای محلی آغاز شده است و کار احداث این کارخانه از سال ۲۰۲۵ میلادی آغاز و سال ۲۰۲۷ نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

در کارخانه جدید کومهو در اروپا، تایرهای مورد نیاز خودروسازان مهمی از جمله بی‌ام‌و، مرسدس بنز، فولکس واگن و پژو تأمین خواهد شد. در حال حاضر اغلب نیاز بازار اروپا از کارخانه این شرکت در ویتنام و از طریق دریای سرخ تأمین می‌شود.

این اقدام کومهو علاوه بر پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد منطقه، می‌تواند تأثیرات تنش‌های ژئوپلیتیک منطقه‌ای از جمله تشدید بحران کشتیرانی در دریای سرخ را تاحد زیادی محدود کند.

کوموهو در حال حاضر ۸ کارخانه در کره جنوبی، چین، ایالات متحده و ویتنام با ظرفیت ترکیبی تولید ۶۳ میلیون حلقه تایر در سال دارد و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از کارخانه جدید، این ظرفیت به ۷۵ میلیون حلقه تایر افزایش پیدا کند.

کومهو به دنبال احداث کارخانه در اروپا

کد خبر 291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha