۳۴ هزار  و ۶۸۵ میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه در اختیار صنعت تایر و لاستیک

صنعت تایر و لاستیک در مجموع ۳۴ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند.

به گزارش تایر نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، صنعت تایر و لاستیک شامل ۱۲ شرکت فعال است که در مجموع ۳۴ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند. در این بین شرکت بارز با ارزش بازار بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد بالاترین ارزش بازار گروه لاستیک و پلاستیک را شامل می‌شود.

نسبت قیمت به سود هر سهم صنعت تایر وصنعت تایر ۳۴ هزار و ۶۸۵ میلیارد تومان از ارزش بازار سرمایه را تشکیل می‌دهند. پلاستیک در حال حاضر در محدوده ۶.۷ واحد قرار دارد.

در این بین شرکت پلاسکوکار که دارای نسبت قیمت به سود هر سهم ۳.۶ واحد است کمترین میزان P/E را دارد که بر این اساس در محدوده ارزنده قیمتی قرار گرفته است. وضعیت سالانه تولیدات تایرسازان نشان می‌دهد که این شرکت‌ها به‌طور متوسط از سال ۹۰، هر سال تولیدات خود را ۷ درصد افزایش داده‌اند.

بیشترین رشد میزان تولید سالانه این صنعت ۴۷ درصد بوده که طی سال ۹۵ رقم خورده است. از سال ۹۵ تولیدات تایرسازان با شیب ملایمی کاهش یافته؛ اما در سال ۱۴۰۱ به دلیل تامین به‌موقع ارز موردنیاز تایرسازان به جهت تهیه مواداولیه، تولیدات این صنعت با افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه شده است. 

طی ۱۱ ماه نخست امسال مجموع تولیدات صنعت تایر و پلاستیک به میزان ۷۷۷ هزار و ۴۵۷ تن به ثبت رسیده که در مقایسه با ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۱ با رشد ۴ درصدی همراه شده است.

در بازه نقطه به نقطه طی بهمن‌ماه افت زیادی در میزان تولیدات تایرسازان مشاهده شد. بر این اساس طی یازدهمین ماه از سال ۱۴۰۲، مجموع تولیدات این صنعت ۴۲ هزار و ۸۸۵ تن به ثبت رسید که در قیاس با بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ با افت ۵۰ درصدی همراه شد.

از میان شرکت‌های تایرساز بازار سرمایه، طی ۱۱ ماه نخست سال‌جاری صنایع‌ لاستیکی‌ سهند نسبت به تایرسازان دیگر عملکرد بهتری را از خود نشان داده است. بر این اساس مجموع تولیدات این شرکت ۴ هزار و ۸۰ تن انواع تسمه نقاله بوده که در مقایسه با تولید ۳ هزار و ۶۱۰ تنی سال گذشته جهش ۱۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

با این حال برخی شرکت‌ها همچون آرتاویل تایر در همین مدت زمان با افت بیش از ۱۲ درصدی تولید ضعیف‌ترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند.

در بهمن‌ماه سال‌جاری بهترین عملکرد به لحاظ رشد نقطه به نقطه مقادیر تولید، به شرکت کویرتایر تعلق دارد که طی این ماه توانست مجموع مقداری تولید خود را ۲۴ درصد نسبت به بهمن سال قبل افزایش دهد.

کد خبر 256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha