درآمد فروش تایرسازان از مرز ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید

 درآمد فروش تایرسازان به دلیل دریافت مجوز افزایش نرخ با رشد خوبی همراه بوده؛ به نحوی که مجموع فروش این صنعت طی سال‌جاری ۲۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش تایر نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، طی ۱۱ماه نخست سال‌جاری مجموع مقادیر تولید و فروش تایرسازان به‌ترتیب افزایش ۴ و ۳درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است. با این حساب می‌توان اذعان کرد عملکرد این صنعت در سال‌جاری نسبت به رشد سالانه ضعیف بوده است.

با این حال درآمد فروش تایرسازان به دلیل دریافت مجوز افزایش نرخ با رشد خوبی همراه بوده است. بر این اساس مجموع فروش این صنعت طی سال‌جاری ۲۸ هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده که در قیاس با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۷ درصد رشد داشته است.

میانگین افزایش نرخ فروش محصول اصلی صنعت تایر و پلاستیک طی سال‌جاری ۴۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است. در بهمن‌ماه نیز این افزایش نرخ تداوم داشته و به‌طور میانگین ۸ درصد نسبت به متوسط سال‌جاری جهش یافته است.

همچنین سه متغیر سودآوری یعنی حاشیه سود ناخالص، عملیاتی و خالص این صنعت طی پاییز امسال ۲۵ درصد به ثبت رسیده که در قیاس با متوسط ۱۶ درصدی فصلی در حدود ۹ درصد جهش یافته است. با توجه به افت شتاب رشد مقادیر تولید و فروش تایرسازان، می‌توان اذعان کرد که جهش درآمد و سودآوری این صنعت با سوخت رشد نرخ فروش بوده است. 

کد خبر 255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha