از اول هم قرار نبود لاستیک در نمایشگاه عرضه شود!

اخبار رسیده به خبرنگار تایر نیوز حکایت از آن دارد که نه‌تنها هیچ دستورالعمل مکتوبی برای عرضه تایر در نمایشگاه بهاره به دست تایرسازان نرسیده؛ بلکه هیچ هماهنگی هم با آنها صورت نگرفته و فقط وعده‌ای توخالی به مردم داده شد.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، در حالی نیمه اسفند ماه، عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه‌ تایر دولتی و همچنین ثبت‌نام تایر در شرایطی سهل خبر داده بودکه نمایشگاه‌های بهاره تمام شد و خبری از عرضه نبود؛ در نهایت پس از پیگیری‌های متعدد خبرنگار ما، تایرسازان اعلام کردند که هیچگونه دستورالعمل مکتوبی برای عرضه‌ی تایر در این نمایشگاه‌ها صورت نگرفته است.

عرضه‌ی تایر این روزها چالش‌های فراوان داسته است؛ نه‌تنها ثبت‌نام‌های دولتی برای تایرها چالش‌های فراوانی داشته و متقاضیان پس از ساعت‌های طولانی در صف‌های انتظار برای خرید، در نهایت دست خالی برمی‌گشتند که بازار با کمبود هم مواجه بوده و به‌تبع به دنبال کاهش عرضه، افزایش قیمت هم شکل گرفته است.

این موضوع به نحوهای گوناگون مطرح و به گوش وزیر صنعت، معدن و تجارت هم رسید؛ بر همین اساس ۱۶ اسفندماه، عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدند و تجارت در  افتتاحیه‌ی نمایشگاه‌های بهاره امسال؛ موضوع عرضه‌تایر و ثبت‌نام آن بصورت سهل را مطرح کرد.

به گفته‌ مقام عالی وزارت صمت، ضمن اشاره به تلاش‌های صورت گرفته  برای عرضه‌ی تایر با قیمت مصوب در این نمایشگاه‌ها، اظهار داشت: همچنین شرایط فراهم‌ شده تا متقاضیان بتوانند ثبت‌نام خود در سامانه را هم در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند.

از همان ابتدای روز آغاز این نمایشگاه‌ها که ۱۶ اسفند ماه بود تا روز گذشته (جمعه ۲۵ اسفندکاه) که این نمایشگاه‌ها به کار خود پایان دادند، در همه‌ی این روزها خبری از عرضه‌ی تایر یا حتی ثبت‌نام نبود.

خبرنگار ما چند باری این موضوع را از سوی وزارت صمت و اتاق اصناف مورد بررسی قرار دارد؛ اما نتیجه‌ای حاصل نشد؛ در نهایت  مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر در گفتگو با خبرنگار تایرنیوز، تصریح کرد: این موضوع مطرح شد اما هیچ دستورالعمل مکتوب یا هماهنگی در این رابطه با کارخانه‌های تایرسازی صورت نگرفت؛ اما نظر این بود که شاید مشکلات زیرساختی موجود می‌توانست در نمایشگاه‌ها هم مشکل ایجاد کند و سبب صف‌های طولانی از صبح زود در این نمایشگاه‌ها شود.

کد خبر 244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha