سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون دلاری فایرمکس برای احداث کارخانه جدید در کامبوج

شرکت تایرسازی فایرمکس با هدف توسعه فعالیت‌ها و افزایش ظرفیت تولید، کارخانه جدیدی را در کامبوج تأسیس می‌کند.

به گزارش تایر نیوز به نقل از یوروپین رابر، فعالیت شرکت تایرسازی فایرمکس (Shouguang Firemax) چین از سال ۲۰۱۱ آغاز شد و این شرکت اهداف بلندپروازانه‌ای برای توسعه فعالیت‌های خود دارد.

در حال حاضر کارخانه فایرمکس در چین با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون حلقه تایر خودروهای سواری و ۱ میلیون حلقه تایر کامیون و اتوبوس مشغول فعالیت است.

فایرمکس قصد دارد کارخانه جدیدی را در کشور کامبوج در جنوب شرقی آسیا با سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون دلاری راه‌اندازی کند. این مجموعه پس از تکمیل، ظرفیت تولید ۸ میلیون حلقه تایر رادیال خودروی سواری و ۱.۲ میلیون حلقه تایر رادیال کامیون و اتوبوس را خواهد داشت.

این اقدام فایرمکس هم‌راستا با روند رو به گسترش حضور سایر تایرسازان چین در کامبوج است. این اقدام ناشی از تشدید موانع تجاری در بازارهای غربی به‌ویژه آمریکا و اروپا علیه واردات تایرهای چینی است.

به عنوان مثال، شرکت تایرسازی وانلی (Wanli) چین، در مراحل پایانی امکان‌سنجی احداث یک پروژه عظیم ۵۰۰ میلیون دلاری و ساخت کارخانه تولید تایر در کامبوج است. شرکت تایرسازی سایلون ، (Sailun) یکی دیگر از بازیگران اصلی صنعت تایر چین نیز از سرمایه‌گذاری ۳۲۰ میلیون دلاری برای توسعه فعالیت‌های خود در کامبوج خبر داده است.

افزایش علاقه تایرسازان چینی به احداث کارخانه در کامبوج، نشان‌دهنده یک استراتژی گسترده صنعتی برای تنوع بخشیدن به مکان‌های تولید، مقابله با موانع تجاری موجود و ورود به بازارهای نوظهور است.

کد خبر 225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha