کنتیننتال از اپلیکیشن نظارت حرفه عملکرد تایرها رونمایی کرد

شرکت تایرسازی کنتیننتال آلمان، اپلیکیشن ContiConnect Lite را به عنوان ابزاری هوشمند برای نظارت حرفه‌ای بر عملکرد و وضعیت تایر با استفاده از فناوری حسگرها توسعه داده است.

به گزارش تایر نیوز به نقل از تایر تکنولوژی، اپلکیشن ContiConnect Lite، نسخه رایگان راه‌حل مدیریت دیجیتال تایر ContiConnect این شرکت محسوب می‌شود که یک برنامه کاربرپسند برای مدیریت هوشمند وضعیت و عملکرد تایر است.

کنتیننتال از اوت 2023 (مرداد 1402)، خانواده تایرهای Conti Urban خود را به آخرین نسل از حسگرهای تایر مجهز کرده است. این حسگرها، داده‌های لحظه‌ای در مورد فشار و شرایط دمای تایر را جمع‌آوری می‌کنند.

راننده می‌تواند از طریق اپلیکیشن مخصوص روی گوشی تلفن همراه خود، این اطلاعات را به صورت آنی مشاهده کند.

این برنامه برای بررسی عملکرد طیف وسیعی از تایرها از جمله تایرهای معمولی خودرو، تایرهای کشاورزی و تایرهای ماشین‌های سنگین قابل استفاده است. همچنین این اپلیکیشن با استفاده از تایرهای هوشمند یا حسگرهای نسل دوم (Gen2)، بدون نیاز به سخت‌افزار اضافی نیز قابل استفاده است.

رانندگان با دریافت آنی داده‌ها درخصوص وضعیت تایر می‌توانند شرایط و زمان تعمیر یا نیاز به تعویض تایر را پیش‌بینی کرده و علاوه بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، به کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای نیز کمک کنند.

تحقیقات نشان می‌دهند، استفاده از ابزار دیجیتال مدیریت تایر کنتیننتال می‌تواند با نظارت مستمر بر وضعیت تایر، میزان پنچری را تا 30 درصد کاهش داده، منجر به صرفه‌جویی 2 درصدی مصرف سوخت و افزایش 10 درصدی طول عمر تایر شود.

کد خبر 197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha