عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره

وزیر صنعت، معدن و تجارت  از عرضه لاستیک با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره که  خبر داد و اعلام کرد که شرایطی فراهم‌ شده تا متقاضیان بتوانند ثبت‌نام خود در سامانه را هم در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، عصر امروز (چهارشنبه) عباس علی‌آبادی در حاشیه افتتاحیه‌ی نمایشگاه عرضه مستقیم فروش کالاهای بهاره، ضمن اشاره به اینکه در نمایشگاه بهاره امسال تلاش کرده‌ایم شرایطی را فراهم کنیم که هم مردم خرید مناسب‌تر و هم فروشندگان فروش بهتری داشته باشند، اظهار کرد: در همین راستا فروش اعتباری مهم‌ترین موضوعی است که امسال محقق شده است. رقم این اعتبار فعلاً ۲۰ میلیون تومان است که البته در شان مردم و رق بالایی نیست؛ فلذا تلاش می‌کنیم این رقم بازهم افزایش پبدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از عرضه‌ی تایر در نمایشگاه بهاره امسال خبر داد و گفت: تلاش بر این شده است که در این نمایشگاه‌ها، تایر خودرو را نیز با قیمت مصوب عرضه کنیم؛ ضمن اینکه شرایطی فراهم‌ شده تا متقاضیان بتوانند ثبت‌نام خود در سامانه را هم در همین نمایشگاه‌ها انجام دهند. 

ناترازی‌ بازار تایر جبران شده است

وی تصریح کرد: در حال حاضر تولید لاستیک در کشور در وضعیت خوبی قرار دارد و بهتر نیز خواهد شد. از سوی دیگر، واردات لاستیک نیز بهبود یافت و کسری و ناترازی بازار جبران شده است، اما برخی سودجویان تلاش می‌کنند از التهاب بازار سود ببرند.

مقام عالی وزارت صمت  ضمن تاکید بر اینکه بازار لاستیک به لحاظ تولید و واردات در وضعیتی پایداری قرار دارد، گفت: با توجه به اینکه لاستیک، کالایی مصرفی است و انبارشدنی نیست، بنابراین مردم نباید بیش از نیاز،  آن را تهیه و انبار کنند. 

علی‌آبادی خاطرنشان کرد: در ابتدای طرح توزیع یک حلقه لاستیک توزیع می‌شد، سپس آن را به دو حلقه افزایش دادیم و اکنون نیز 4 حلقه ارائه می‌شود؛ اما قابل‌ توجه است که هر چقدر عرضه را بیشتر می‌کنیم، عده‌ای بازهم شرایط را به گونه‌ای توصیف می‌کنند که  که لاستیک کم است.

وزیر صمت ضمن ابراز نگرانی از بابت اینکه ارز کشور را صرف واردات لاستیک یا واردات موارد اولیه تولید لاستیک شود و منجر به آسیب شود، گفت: به فروشندگان اجازه داده‌ایم که به صورت آفلاین ثبت‌نام متقاضیان را انجام دهند، سپس در سامانه وارد شود؛  نباید صف‌های طولانی داشته باشیم؛ چراکه به آن‌ها اجازه داده‌ایم که به صورت آفلاین نیز ثبت نام کنند. 

وی تصریح کرد: تقاضای ما این است که همکاری‌ها انجام شود تا مردم به آرامش برسند و اطمینان بدهید که مشکلی وجود ندارد. گزارش‌های مردمی به وزارت صمت می‌رسد و ما نیز به سمت مربوطه منعکس کرده و ارجاع می‌دهیم؛ اما در مجموع می‌توان گفت که شرایط در مجموعه صنعت تایر کشور مناسب است و تعداد شکایت‌های واصله کم شده است.

علی‌آبادی با بیان اینکه حدود ۳۶۰ نمایشگاه در سراسر کشور دایر شده و تعداد غرفه‌ها در کل کشور بیش از ۳۰ هزار عدد است، گفت: حسن این نمایشگاه این است که امکان نظارت مستقیم را فراهم کرده و مردم هم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ بر واحدهای صنفی نظارت کنند. ضمن اینکه ۳۰۰۰ نفر از بازرسان اتاق‌های اصناف و بازرسان وزارت صمت بر این نمایشگاه‌ها نظارت خواهند داشت.

گفتی است که نمایشگاه‌های بهاره در تهران از امروز (چهارشنبه ١۶ اسفند ماه) آغاز به کار کرده و  تا 25 اسفند در فرهنگسرای اشراق، بوستان ارم، نمایشگاه شهرآفتاب، مصلی تهران و بوستان ولایت برپا خواهد بود؛ ساعت کار نمایشگاه پیش از ماه مبارک رمضان از ساعت 10 تا 22 و در ماه مبارک رمضان نیز از ساعت 14 تا 23 خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha