افزایش تولید پروژه ۱۸ هزار تنی بارز به ۱۰ هزار تن در پایان آبان ماه ۱۴۰۳

گروه صنعتی بارز اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۳ با تکمیل موارد باقیمانده پروژه، افزایش تولید به میزان ۱۰هزار تن به‌ طور کامل محقق خواهد شد و ادامه باقیمانده پروژه ۱۸هزار تنی به تسهیلات نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، مجمع عمومی فوق العاده شرکت گروه صنعتی بارز برگزار شد. بر اساس گزارشی که به مجمع ارایه شده، این شرکت در پنج سال گذشته افزایش سرمایه نداشته است و در نظر دارد به منظور رونق تولید، ایجاد اشتغال و تأمین بخشی از نیازهای لاستیک کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کارخانه که موجب سودآوری و تأمین منافع آتی سهامداران خواهد شد، ظرفیت اسمی لاستیک رادیال را به میزان ۶هزار تن در سال افزایش دهد که بعد از خردادماه سال ۱۴۰۳ محقق خواهد ش.

بر اساس اعلام بارز، این شرکت در سه سال گذشته نسبت به رقبا ۳درصد رشد تولید داشته و طرح تولید ۴۴هزار تن کرمان به دلیل محدودیت‌های مالی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها ضمن اخذ تائیدیه از هیئت‌مدیره شرکت و تاپیکو به چند فاز جهت اجرا تقسیم شده که وضعیت فاز اول آن با هدف افزایش ۲۶هزار تن تولید در سال در حال اجرا است.

با توجه به پیش‌بینی‌ها، در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۳ با تکمیل موارد باقیمانده پروژه، افزایش تولید به میزان ۱۰هزار تن به‌ طور کامل محقق خواهد شد و ادامه باقیمانده پروژه ۱۸هزار تنی به تسهیلات نیاز دارد؛ این در حالی است که هدف از انجام افزایش سرمایه، تأمین منابع لازم جهت انجام طرح توسعه و افزایش ظرفیت تایر رادیال است.

جمع کل بخش ارزی پروژه‌ها معادل ۵ میلیون و ۶۷۰هزار دلار و جمع بخش ریالی معادل ۳۷۱هزار و ۹۰۰ میلیون ریال است.

لازم به ذکر است نرخ تسعیر ارز برابر با ۳۸هزار تومان تا تاریخ ۳۰ آذرماه سال ۱۴۰۲ و معادل ریالی بخش ارزی، مبلغ ۲,۱۵۴,۶۰۰میلیون ریال بوده که با احتساب هزینه‌های ریالی طرح جمعاً معادل ۲ میلیون و ۵۲۶هزار و ۶۰۰ میلیون ریال است.

٢۵٠ میلیارد تومان افزایش سرمایه صرف خرید ماشین‌آلات جدید می‌شود.

در پایان، افزایش سرمایه ۲۵۲۶ میلیارد ریالی گروه بارز از محل سود انباشته تصویب شد.

کد خبر 176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha