کدام برندهای لاستیک، مستقیم با ایران کار نمی‌کنند؟

واردات لاستیک به خصوص در خودروهای وارداتی به باور برخی کارشناسان موجب رقابت میان تولیدکنندگان خواهد شد، اما سیاست‌های دولت این مسیر را با موانعی درگیر می‌کند.

به گزارش تایر نیوز به نقل از عصر خودرو، لاستیک داخلی در مواردی با کمبود مواجه شده که علت آن عدم شناخت دولت از میزان مصرف و تولید و تردد است، هرچند به روزترین و معتبرترین اطلاعات در حوزه‌ی لاستیک و خودرو در اختیار دولت است.

ساسان فرقدین، کارشناس حوزه تایر گفت: وضعیت بازار مصرف لاستیک های مختلف را اول باید توضیح دهیم. بازار از دو منبع تولید داخل و واردات نیاز خود را رفع می‌کند. سیاست‌های حاکمیتی درباره واردات با نوسان‌های زیادی همراه بوده است.

وی افزود: تولید لاستیک و جزئیات این موضوع طی سال‌های مختلف حمایت شده و شرکت ها به سمت لاستیک‌های سایز بزرگتر تشویق شده اند. ولی از طرفی واردات به جای اینکه تولیدکننده را به فناوری بیشتر تشویق کند و بازار نیز تنظیم شود، منجر به آشفتگی شده است.

به گفته این کارشناس حوزه تایر، در بخشی از سایز لاستیک‌ها مانند پیکاپ یا شاسی بلند ها استفاده به دلیل کمبود سایز انتخاب را محدود میکند و مصرف کننده به ناچار از میان تولیدات داخلی گزینه آنچنانی پیش رو ندارد. در این بین ممکن است سلیقه مخاطبان برند دیگری باشد که در بازار موجود نیست.

فرقدین گفت: در واقع واردات لاستیک در کنار تحریم درگیر چالش‌های ارزی است. برندهای اروپایی مستقیما با ایران کار نمی‌کنند، اما امکان واردات آن‌ها از طریق کشورهای همسایه وجود دارد که آن هم درگیر چالش ارزی با بانک مرکزی است.

کد خبر 158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha