تایرهای وانتی، سردمدار کاهش تولید در میان لاستیک‌های تولیدی

آمارهای منتشر شده از تولید سال ۱۴۰۲ تایرسازان حکایت از آن دارد که تولید تایرهای وانتی در میان سایر محصولات، با بیشترین کاهش مواجه بوده است.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز، آمار منتشر شده از میزان تولید تایر در سال ۱۴۰۲ حکایت از آن دارد که بیشترین سهم در سبد تولید داخلی را تایرهای سواری به خود اختصاص داده‌اند که نرخ قیمت فروش هر کیلوگرم آن بر اساس پنج شرکت آرتاویل تایر، یزد تایر، گروه صنعتی بارز، کویر تایر و ایران تایر به صورت تجمعی تا پایان دی ماه برابر با یک میلیون و ۹۲ هزار و ۸۱ ریال و بر پایه فقط در دی ماه، برابر با یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۴۶ ریال می باشد.

بر این اساس اگر نرخ فروش هر کیلوگرم متناظر دی ماه در نظر گرفته شود، مبلغ فروش در ده ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ برای تایرهای سواری معادل ۱۵ هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان است و پیش‌بینی می شود که تا پایان سال ۱۴۰۲ میزان فروش این گروه از تایرها به رقمی معادل ۱۸ هزار و ۳۴۷ میلیارد تومان برسد.

بیشترین کاهش تولید در گروه تایر خودرو، به ترتیب مربوط به تایرهای وانتی و بعد از آن با اختلاف زیاد تایرهای باری اتوبوسی است که این کاهش در تایرهای بایاس ۱۶ درصد دیده شده است و تولید تایرهای رادیال با ۱۰ درصد افزایش، تغییر محسوسی نسبت به سال گذشته نداشته است.

تایرهای وانتی، سردمدار کاهش تولید در میان لاستیک‌های تولیدی

کد خبر 157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha