سرمایه گذاری مشترک بریجستون و میشلن در افزایش تولید کربن سیاه بازیافتی

بریجستون و میشلن برای استفاده بیشتر از کربن سیاه بازیافت در تولید تایر، اوراق سفید مشترک منتشر کردند.

به گزارش تایر نیوز، شرکت‌های تایرسازی میشلن فرانسه و بریجستون ژاپن، اوراق سفید (white paper) مشترکی را منتشر کردند تا نتایج فعالیت‌های خود را برای توسعه یک استاندارد جهانی برای افزایش استفاده از مواد کربن سیاه بازیافتی (rCB) در تولید تایر، با سایر فعالان این حوزه به اشتراک بگذارند.

 درحال حاضر کمتر از ۱ درصد از کل مواد کربن سیاه که برای تولید تایرهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرند، از لاستیک‌های بازیافتی تأمین می‌شوند.

این مشکل، ناشی از یک زنجیره تأمین غیربهینه برای بازیابی و استفاده مجدد از کربن سیاه است؛ این در حالی است که کربن سیاه بازیافتی (recovered Carbon Black)، فرصت مناسبی برای کاهش اتکای صنعت تایرسازی به پتروشیمی‌ها از طریق جایگزین کردن بخشی از کربن سیاه سنتی با یک جایگزین پایدار است.

استفاده از کربن سیاه بازیافتی در تولید تایرهای جدید می‌تواند میزان انتشار دی‌اکسید کربن (CO۲) را تا ۸۵ درصد در مقایسه با مواد اولیه کاهش دهد.

میشلن و بریجستون، گزارش وضعیتی درخصوص ابتکار عمل مشترک برای افزایش استفاده از کربن سیاه بازیافتی (rCB) در تولید تایر و اهداف مهم این طرح را منتشر کردند.

این دو شرکت بزرگ تایرساز، همکاری گسترده‌ای را با تأمین‌کنندگان کربن سیاه بازیافتی (rCB) و سایر ذینفعان زنجیره ارزش برای تعریف پیشنهادهای اولیه، استانداردها، مشخصات و الزامات کیفیت و عملکرد برای صنعت تایر آغاز کرده‌اند. همچنین مجموعه‌ای از تعاریف، مشخصات و دستورالعمل‌های پیشنهادی برای الزامات پایه‌ای و نظارتی برای حمایت از رشد صنعت rCB ارائه شده است.

به گفته رییس بخش اروپایی بریجستون، استفاده از کربن سیاه بازیافتی در تولید تایرها یک عنصر حیاتی در تلاش‌ برای دستیابی به هدف تولید محصولاتی است که تا سال ۲۰۵۰ به صورت ۱۰۰ درصد از مواد پایدار ساخته شده‌اند.

مسئولان میشلن نیز اعلام کرده‌اند، تبدیل و بازیافت تایرهای فرسوده و ضایعاتی به مواد پیشرفته‌ای که می‌توانند بار دیگر در تولید تایرهای جدید مورد استفاده قرار بگیرند، گام مهمی برای دستیابی به هدف استفاده از مواد بازیافتی و تجدیدپذیر پایدار تا سال ۲۰۳۰ است./ تایر تکنولوژی

کد خبر 142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha