چانه‌زنی کویرتایر برای افزایش قیمت محصولات تولیدی

در شرایطی سهم کویرتایر از تولید تایر سواری ۲۵درصد و از تولید تایر خودروهای شاسی بلند ۶۳درصد است که این شرکت دو چالش قیمت‌گذاری دستوری و رشد ۲۴درصدی نرخ تسعیر قیمت پایه محصولات پتروشیمی از چالش‌های این تولیدکننده بوده که در مجمع سالانه آن هم مطرح شده است.

تایر نیوز: مجمع شرکت کویرتایر به تازگی برگزار شده و در آن نکات قابل توجهی مطرح گردیده که علاوه بر اخبار خوش مربوط به تولید، دو چالش عمده این شرکت معظم تولیدی را هم در بر می‌گیرد. در واقع، اگرچه بخش قابل توجهی از سود شرکت مربوط به تولید تایرهای شاسی‌بلند است؛ اما نامه وزارت صمت مبنی بر افزایش تولید تایرهای رینگ ۱۳ تا ۱۵ اینچ باعث شده بخشی از این سود را از دست دهیم.

از سوی دیگر، عدم تخصیص ارز و طولانی شدن فرآیند تخصیص ارز از اواخر اسفندماه ۱۴۰۱ و همچنین تغییر گروه کالایی مواد مصرفی صنعت تایر از گروه ۲۱ (مشمول دریافت ارز نیمایی تالار اول با نرخ تسعیر ۲۸۵۰۰ تومان) به گروه کالایی ۲۲ و ۲۳ (مشمول دریافت ارز تالار دوم نیما) از چالش‌های شرکت در سال مالی مورد گزارش است.

در عین حال، تولید تایرهای معدنی بزرگ (اتوبوس و کامیون) در دستور کار شرکت است. در این خصوص ۱۹۵ میلیون دلار با فاینانسرهای دولتی چین قرارداد منعقد کردیم. بر این اساس ظرفیت شرکت تا سه چهار سال آینده به ۱۰۰هزار تن خواهد رسید.

این شرکت همچنین از طراحی و تولید تایر ماشین‌های برقی خبر داده و به این نکته اشاره کرده که طرح تولید ۵۰هزار تن تایرهای TBR و OTR دامپتراک از برنامه‌های توسعه‌ای شرکت کویرتایر بوده و مجوزهای لازم گرفته شده است.

بر اساس داده‌های منتشر شده، مقاصد صادراتی کویرتایر آذربایجان، پاکستان و افغانستان بوده و همانطور که گفته شد، ارز را از تالار دوم نیما دریافت می‌کنیم و در حال حاضر ٣٨ ٣٩هزار تومان است. از سوی دیگر مقامات این شرکت اعلام کرده‌اند که به شدت به دنبال افزایش نرخ محصولات خود هستند، اما بعید است تا پایان سال بتوانند برای افزایش نرخ مجوز بگیرند.

در این گزارش همچنین اعلام شده که برای اجرای پروژه ۵۰ هزار تنی این شرکت، نیاز به ده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع است.

 

کد خبر 137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha