به گزارش تایرنیوز به نقل از تایر تکنولوژی، گروه صنعتی سومیتومو (Sumitomo) در حال طراحی شکلی از تایر است که عملکرد آیرودینامیکی را برای کاهش مصرف سوخت (برق) خودروهای برقی بهینهسازی میکند.
پژوهشگران این شرکت برای این هدف، یک شبیهساز هوش مصنوعی برای تصویرسازی از حرکت جریان هوا در اطراف تایر خودرو طراحی کردهاند.
روش شبیهساز آیرودینامیکی تایر (Tire Aerodynamic Simulation)، الگوهای تایر و بافت دیوارههای جانبی را برای کاهش مقاومت هوا تنظیم میکند.
پیشبینی میشود نسل بعدی تایرهای برقی حاصل از دستاورد پژوهشی سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه شود.
مقاومت غلتشی (rolling resistance) تایر، تأثیر زیادی در میزان مصرف انرژی و انتشار دیاکسید کربن دارد.
بر اساس نتایج یک مقاله علمی، خودروهای برقی، اتلاف انرژی کمتری از گرما را نسبت به خودروهای موتور احتراق داخلی (ICE) تجربه میکنند؛ بنابراین مقاومت هوا نشاندهنده سهم بیشتری از اتلاف انرژی خودروهای برقی است. تقریباً ۲۰ تا ۲۵ درصد از اتلاف انرژی مقاومت هوا در خودروهای سواری مربوط به تایرها و خودروهای برقی است.
نظر شما