با این تولیدکننده ایرانی تایر هواپیما آشنا شوید/عرضه با نصف قیمت جهانی

یکی از کارشناسان مجتمع صنعتی بنی هاشم که در تولید تایرهای هواپیما فعالیت دارد، به تشریح تولیدات این گروه پرداخت.

علی احمدی از مهندسان مجتمع صنایع بنی هاشم دورود در گفتگو با تایرنیوز با اشاره به این که این گروه، انواع تایرهای هواپیما، سواری و تایرهای نظامی را تولید می کند گفت: بهترین تایر تولیدی این مجموعه تایرهای هوایی با برند زاگرس و گهر هستند که به ایرلاین های داخل کشور مانند ماهان، آسمان، زاگرس ایر عرضه می شود و یک نوع تایر برای هواپیمای فوکر نیز تولید می کنیم.

وی با اشاره به این که در ایران تولیدکننده تایر هوایی نداریم افزود: حتی در خاورمیانه نیز طراح و تولیدکننده تایرهای هواپیمایی بومی نداریم و اگر هم یکی دو شرکت در این زمینه فعالیت می کنند تحت لیسانس هستند.

به گفته احمدی در این مجموعه تایرهای نظامی و غیرنظامی، تایرهای بایاس سواری ۱۲۲۴، ۱۲۲۰ و تایرهای مینی بوس و خاوری تولید می شود و با توجه به نظرسنجی از مشتریان، تایرهای تولیدی این مجموعه جزو تایرهای باکیفیت و با برگشتی کمتر از شرکت های رقیب هستند که در تلاشیم میزان برگشتی تایر را به صفر برسانیم.

وی با بیان این که دو سال و نیم است تایرهای شاسی بلند را تولید می کنیم گفت: در فروشگاه های اتکا تایرهای سواری و شاسی بلند را عرضه می کنیم که با برند گهر به صورت قسطی نیز به مشتریان عرضه می شود.

احمدی درباره استانداردهای تولید تایر در این مجموعه نیز گفت: همان آیتم های سختگیرانه ای که در ساخت تایر هواپیما وجود دارد در مورد تایرهای سواری نیز به آنها پایبندیم.

به گفته وی در حال آماده سازی خطوط تولید تایرهای تمام سیمی هستیم و تا یک سال دیگر خط تولید تایرهای باری تمام سیمی را راه اندازی خواهیم کرد و در این حوزه در کنار بارز و گروه صنعتی رازی بخش بزرگی از نیاز کشور را در سایزهای ۳۱۵ و ۳۸۵ تامین و در آینده سایر سایزها را نیز تولید خواهیم کرد.

وی با بیان این که در حوزه محصولات تجاری، افراد عادی جامعه (غیرنظامی ها) هم می توانند از محصولات این گروه از طریق نمایندگی ها خرید کنند گفت: خدمات پس از فروش بسیار عالی در این مجموعه وجود دارد و در بحث تایرهای هوایی نیز برای خدمات پس از فروش آماده هستیم.  

وی در مورد موضوع صادرات با اشاره به مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد (از جمله تحریم ها) گفت: با این حال به برخی کشورها صادراتی انجام داده ایم، اما در آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت. چراکه تایرهای ما دارای گواهینامه های بین المللی هستند و به همین دلیل اجازه پرواز دارند.

احمدی افزود: طراحی و تولید تایرهای هوایی این مجموعه کاملا بومی و توسط متخصصان داخلی انجام شده و در شرکت های داخلی و خارجی تست و با تاییدیه هواپیمایی کشوری عرضه می شوند.

وی در مورد قیمت تایرهای هوایی نیز با اشاره به این که در سایت های فروش بین المللی قیمت یک جفت تایر هواپیما در حال حاضر بین ۳۲۰۰ تا ۴ هزار دلار است، اما قیمت تایرهای ما نزدیک به ۲ هزار دلار بیشتر نیست و این موضوع در کنار کیفیت بالای این نوع تایر رقابتی بودن فروش آن در بازارهای جهانی را نشان می دهد.

کد خبر 526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha