فرش قرمز مناطق آزاد برای صنعت تایر/تامین تسهیلات ارزی و ریالی برای سرمایه گذاران

حسین سنجرانی می گوید تامین منابع ارزی و ریالی برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران همه صنایع از جمله تایر در مناطق آزاد در دستور کار مدیران این مناطق قرار گرفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری سیستان در گفتگو با تایرنیوز با بیان این که تایر محصول مهمی است که در شرایط کنونی و با توجه به فرسودگی سیستم حمل و نقل و چالش های موجود در این حوزه نیازمند توجه خاص مسئولان است گفت: ما در منطقه آزاد تجاری سیستان آمادگی آن را داریم تا زمینه های صادرات محصولات شرکت های تایرساز را فراهم کنیم و در عین حال در حوزه واردات مواد اولیه تسهیلات لازم را ایجاد نماییم.

حسین سنجرانی با بیان این که خوشبختانه برآیند افکار عمومی جامعه از صنعت تایر نشان می دهد تایر تولیدشده ایرانی از یک استاندارد قابل قبول برخوردار است افزود: از تولیدکنندگان صنعت تایر می خواهیم در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سرمایه گذاری کرده و برای تامین مواد اولیه و ماشین آلات مورد نیاز خود از ظرفیت های این مناطق استفاده کنند.

به گفته وی ما وظیفه داریم از طریق اهدای زمین، مشوق ها و تسهیلات لازم، زمینه ورود فناوری، آموزش و حتی صادرات مجدد برخی کالاها مانند تایر را فراهم کنیم.

سنجرانی ادامه داد: کشورهای افغانستان و پاکستان بخش زیادی از کالای مورد نیاز خود را از چین می خرند، ولی در صورت ارتقای کیفی و بهبود قیمت و سهولت دسترسی به تایر می توان گوی رقابت را از کشورهای دیگر ربود.

وی ادامه داد: در منطقه آزاد سیستان در بحث صادرات و تقویت بخش خصوصی هرچه از دستمان برمی آید، اقدام خواهیم کرد و در این مسیر به دنبال عوارض و مالیات و اذیت کردن سرمایه گذار نیستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد سیستان با بیان این که یکی از خدماتی که برای سرمایه گذاران ایجاد کرده ایم پنجره واحد مناطق آزاد است تا سرمایه گذار و تولیدکننده به جای آن که از ده مرکز مجوز دریافت کند از طریق همین پنجره واحد اقدام نماید و در زمان او صرفه جویی به عمل آید.

به گفته وی در حوزه حمایت های مالی نیز به دنبال حمایت از سرمایه گذاران هستیم و برای این منظور در تلاشیم در مناطق جدید، بانک ها مستقر شوند و تسهیلات ارزی و ریالی در اختیار سرمایه گذار قرار بگیرد. البته در حال حاضر اهدای زمین به صورت رایگان و اقساط بلندمدت واگذار می شود و حمایت های دیگر بر اساس ساز و کارهای جدید برای جذب سرمایه در دستور کار مناطق آزاد قرار دارد.

کد خبر 525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha