مالک <<مس تایر >> از تغییرات تقاضای مشتری در حوزه ترمز خودرو می گوید

صاحب یک مرکز خدمات خودرو در ماساچوست آمریکا می‌گوید: اولین روز کاری خود در محل کار فعلی‌اش به نام «مَس تایر»را ۴۲ سال پیش آغاز کرد و با گذشت تمام این سال‌ها، مراکز تعمیر و نگهداری لاستیک و ترمز هنوز رونق دارند.

به گزارش خبرنگار تایرنیوز، صاحب یک مرکز خدمات خودرو در ماساچوست آمریکا می‌گوید: اولین روز کاری خود در محل کار فعلی‌اش به نام «مَس تایر»را ۴۲ سال پیش آغاز کرد و با گذشت تمام این سال‌ها، مراکز تعمیر و نگهداری لاستیک و ترمز هنوز رونق دارند.

«کوین والش» می‌گوید: «آن سال‌ها خودروها خراب می‌شدند و دیگر کار نمی‌کردند. این باعث می‌شد رانندگان خودروی خود را نزد ما بیاورند. اما خودروها این روزها کمتر خراب می‌شوند و بیش از تعمیر، به نگهداری نیاز دارند. این تفاوت بزرگی است.»

مالک مرکز تعمیرات Mass Tire می‌گوید در بازرسی‌های خود وضعیت ترمز خودروها را بررسی می‌کند و کارمندان آن این اطلاعات را به زبانی که برای مشتری‌ها قابل‌فهم است، به آن‌ها منتقل می‌کنند. برای مثال اگر یک خودرو ۵۰ هزار کیلومتر مسافت را طی کرده و ترمزهایش ۷۵٪ فرسوده شده باشند، این مرکز به مشتری اطلاع می‌دهد که احتمالاً ۱۶ هزار کیلومتر دیگر، ترمزها باید تعویض شوند.

والش می‌گوید: «هیچ‌کس دوست ندارد غافلگیر شود. مشتری‌ها می‌توانند با این اطلاعات محاسبه کنند و در زمان مناسب انتظار اتمام لنت ترمز خود را داشته باشند.»

به گفته والش، این اطلاعات به مشتریان کمک می‌کند تا برای آینده برنامه‌ریزی کنند؛ اما گاهی اوقات هم باعث می‌شود آن‌ها زودتر از موعد اقدام به تعویض قطعات کرده و درآمد مرکز را افزایش دهند. این ذهنیت مبتنی بر پیش‌بینی و پیشگیری تفاوت فراوانی با دوران آغاز به کار والش دارد و این را تمام تعمیرکاران کهنه‌کار درک می‌کنند.

او می‌گوید: «ما در گذشته هرگز مسافت باقی‌مانده برای ترمز را شناسایی نمی‌کردیم. ما منتظر می‌ماندیم تا ترمزها از کار بیفتند و بعد سیل خودروها با یدک‌کش به تعمیرگاه ما روانه می‌شدند. اما حالا تحولی در این کسب‌وکار رخ داده است.»

والش پس از سال‌ها کار در این مرکز، آن را از صاحب قبلی خریداری کرد و حالا ۶ روز هفته با ۱۲ غرفه به مشتریانش خدمت می‌کند. او می‌گوید مشتریانش انتظار دارند او نه‌تنها نیاز امروز وسایل نقلیه‌شان را برآورده کند،  بلکه آن‌ها را از آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد نیز باخبر سازد.

او می‌گوید در مرکز خود سعی دارد بدون کاهش حقوق و تعداد کارکنان، سودآوری را افزایش دهد. والش سعی دارد این کار را از طریق افزایش خدمات و فروش محصولات جانبی انجام دهد.

مالک مس تایر شغل خود را با یک گارسون رستوران مقایسه می‌کند، کسی که بعد از اتمام غذا، از مشتری می‌پرسد  «دسر میل دارید؟». والش می‌گوید این به مشتریان تعمیرگاهش اجازه می‌دهد تا بر اساس شرایط و وضعیتی که در آن قرار دارند، خدماتی که می‌خواهند را در زمان مناسب انتخاب کنند. والش فقط مانند یک گارسون نمونه، به آن‌ها یادآوری می‌کند که این تعمیرگاه چه خدماتی انجام می‌دهد.

اما این تعمیرکار ماهر که در کسب‌وکار خود خدمات متنوعی در حوزه لاستیک، تعمیر خودرو و ترمز به مشتریان ارائه می‌کند، می‌گوید در بخش ترمز، هرگز اجناس کم‌کیفیت را به مشتری عرضه نمی‌کند. او در اینجا مانند گارسونی است که غذای بی‌کیفیت و فاسد را به هیچ قیمتی به مشتریانش عرضه نمی‌کند.

او همچنین خاطرنشان می‌کند که اجزای ایمنی الکترونیکی در وسایل نقلیه مدرن، پیچیدگی‌های خاصی دارند و نباید در آن‌ها از محصولات ترمز بی‌کیفیت استفاده کرد.

کد خبر 510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha