سودسازی «پسهند» از تسمه نقاله سیمی

سودسازی «پسهند» از تسمه نقاله سیمی با توجه به پیش بینی ها، طرح تولید تسمه نقاله سیمی پسهند در تیرماه به بهره برداری می رسد؛ به طوری که تنها تولید کننده این محصول در کشور بوده و حاشیه سود بالایی را از لحاظ درآمد برای این شرکت به همراه خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار بورس تایرنیوز، با توجه به سیاست های توسعه ای و درآمدزایی صنایع لاستیکی سهند، این شرکت خواهان بوده تا طرح تولید تسمه نقاله سیمی و افزایش ظرفیت تسمه نقاله منجیددار را تا تیرماه به بهره برداری برساند و شرکت تنها تولیدکننده این محصول در کشور شود.

طبق آخرین پیش‌بینی لاستیکی سهند، این طرح در تیرماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد و در صورت بهره‌برداری از طرح توسعه ساخت تسمه نقاله سیمی علاوه بر اینکه پسهند نه تنها تولیدکننده این محصول در کشور خواهد بود، از تولید تسمه نقاله منجیددار نیز به حاشیه سود بالایی خواهد رسید.

از سویی دیگر و با توجه بر عدم شمول قیمت‌گذاری دستوری دولت و قابلیت قیمت‌گذاری این شرکت از سوی دولت، رشد نرخ فروش همگام با افزایش نرخ ارز، پسهند می تواند حاشیه سود خود را حفظ کند؛ بنابراین رشد سهم از منظر بنیادی مطلوب ارزیابی می شود.

همچنین ساخت و تولید و فروش انواع تسمه نقاله های صنعتی کفپوش های لاستیکی چسب انواع قطعات و محصولات لاستیکی مخازن و غلطک و انواع ورق های لاستیکی وواردات انواع مصنوعات لاستیکی به عنوان عوامل موثر بر فروش و درامد پسهند مطرح است.

# اخبار بورس

# بورس

#پسهند

بر همین اساس است که صنایع لاستیکی سهند توانست در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲۸ میلیارد تومان سود خالص را محقق سازد (۹.۳۷۷ ریال برای هر سهم) که این رقم نشان دهنده افزایش ۶۶ درصدی سود خالص شرکت نسبت به دورۀ مشابه سال ۱۴۰۱ محسوب می شود.

از سویی دیگر درآمد عملیاتی این شرکت در بازه زمانی مورد نظر به حدود ۷۴۲ میلیارد تومان رسیده که این رقم ۴۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به شمار می رود. یادآور می شود؛ بهای تمام شده این شرکت نیز نسبت به مدت مذکور به میزان ۳۰ درصد رشد داشته و در نهایت حاشیه سود ناخالص شرکت با افزایش ۵ درصدی از ۴۲ درصد به ۴۷ درصد رسید.

البته آخرین قیمت هر سهم پسهند حدود ۶.۷۰۰ تومان نوسان داشته که در سه ماه اخیر بازدهی حدود ۵ درصد را برای سهامداران خود به همراه آورده است.

کد خبر 410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    خبرهای بورس را تقویت کنید خوب است به عنوان مرجع بورس تایر معرفی شوید