رونمایی از طرح مفهومی تایر ماه‌نورد برجیستون

شرکت تایرسازی بریجستون ژاپن قصد دارد همزمان با برگزاری سمپوزیوم فضایی 2024، از طرح مفهومی تایر مخصوص ماه‌نورد رونمایی کند.  

به گزارش تایر تکنولوژی، در سپتامبر 2022 (شهریور 1401) قرارداد انحصاری میان بریجستون (Bridgestone) و تله‌داین براون (Teledyne Brown Engineering) برای طراحی و تولید تایرهای ماه‌نورد برای برنامه خودروهای زمینی (LTV) ناسا امضا شد.

در نسل اول طرح مفهومی تایر ماه‌نورد بریجستون که با الهام از بالشتک پای شتر طراحی شده بود، یک ماده نمدی نرم و فلزی در ناحیه آج تایر با هدف افزایش کشش روی سطح سنگی ماه تعبیه شده بود.

بر اساس این پایه، نسل دوم تایرهای ماه‌نورد دارای ساختار اسکلتی محکمی هستند که شامل پره‌های فلزی نازک و آج‌های قطعه‌بندی شده است. این طراحی نوین با استفاده از شبیه‌سازی‌های ساختاری و فناوری‌های دیجیتال انجام شده ودوام و کشش بهتر تایرهای ماه‌نورد در محیط خشن ماه را که ترکیبی از سنگ، شن، خلأ و نوسانات دمایی را تسهیل می‌کند.  

رونمایی از طرح مفهومی تایر ماه‌نورد برجیستون

طرح مفهومی این تایر ماه‌نورد، ابتکار بریجستون برای گسترش استفاده از فناوری تایر بدون هوا / باد (Air Free tire technology) این شرکت است. بریجستون همچنین قصد دارد در آینده از فناوری تایرهای مورد استفاده در شرایط سخت و خشن ماه برای تایرهای مورد استفاده در زمین استفاده کند.

همزمان با برگزاری سی‌ونهمین سمپوزیوم فضایی که از 8 تا 11 آوریل (20 تا 23 فروردین 1403) در کلرادو اسپرینگ برگزار می‌شود، از طرح مفهومی تایر ماه‌نورد بریجستون رونمایی می‌شود.

این تایر در غرفه صنایع فضایی ژاپن که توسط آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) سازماندهی شده است، به نمایش گذاشته می‌شود.

کد خبر 329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha