سود ۳۹۰تومانی پاسا برای ۱۴۰۲

ایران یاسا تایر رابر در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد تومان سود خالص به دست آورد که به ازای هر سهم پاسا ۳۹۰ تومان سود تعلق می گیرد.

به گزارش تایرنیوز صورت های مالی منتشر شده بر کدال از عملکرد سالیانه و فصلی پاسا نشان می دهد که این شرکت طی ۱۲ ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۳۷۰ میلیارد تومان سود خالص به دست آورده که این میزان معادل (۱.۹۴۹ریال برای هر سهم) بوده که رشد ۳۴ درصدی سود خالص را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان می دهد.

بر همین اساس ایران یاسا تایر توانست در سال گذشته به ازای هر سهم پاسا، ۳۹۰ تومان سود ایجاد کند  که ۱۱۸ تومان (۴۳.۳ درصد ) بیشتر از سود سال ۱۴۰۱ به شمار می رود.
البته سود سازی پاسا از درآمد عملیاتی۲.۴۷همتی بوده که این میزان نیز رشد ۴۰ درصدی را تجربه کرده است.
یادآور می شود؛ در صورت های مالی پاسا برای سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان مالیات گزارش شده که این رقم با نرخ ۲۰ درصدی است که احتمال کاهش آن نیز در گزارش حسابرسی وجود دارد.
از سویی دیگر بهای تمام شده نسبت به مدت مذکور به میزان ۳۳ درصد رشد داشته و در نهایت حاشیه سود ناخالص شرکت با افزایش ۳.۵درصدی از ۲۰.۵درصد به ۲۴ درصد رسید.
البته درآمد پاسا  به دلیل تخفیف۵ درصدی  مالیات شرکت های تولیدی در بودجه ۱۴۰۳ و ماده ۱۴۳ قانون مالیات مستقیم) در زمستان حدود ۵۱۲میلیارد تومان شد که نزول ۳۹ درصدی را نسبت به پاییز تجربه کرد به طوری که  با در نظر گرفتن کاهش مبلغی فروش و ثابت ماندن هزینه های سرباز، حاشیه سود ناخالص از ۲۵ درصد به ۱۷.۵ درصد کاهش یافت وافت داشته و این افت عمدتا ناشی از  کاهش مبلغ فروش و ثابت ماندن هزینه های سربار به شمار می رود.
از سویی دیگر هزینه های عمومی اداری در زمستان نیز حدود ۴۳.۷ میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به پاییز ۴ برابر بود که این نیز ناشی از رشد ۳.۵ برابری حقوق دستمزد و هزینه ۱۸ میلیاردی تبلیغات گزارش شده که این عوامل باعث شد زمستان در سال گذشته کمترین سود را ایجاد کند.

کد خبر 502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha