با تایرهای تابستانی آشنا شوید

با توجه گرم‌شدن آب‌وهوا و نزدیک‌شدن تابستان، زمان آن فرا رسیده که با تعویض لاستیک‌های زمستانه خود و نصب تایرهای تابستانه، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش خوردگی لاستیک، رانندگی ایمن‌تری داشته باشید.

به گزارش تایرنیوز به نقل از نشریه اکسپرس، لاستیک‌های تابستانه برای فصول گرم طراحی شده‌اند و موجب می‌شوند که رانندگان هزینه کمتری را به سوخت اختصاص دهند. استفاده از لاستیک‌های تابستانه در فصول گرم همچنین می‌تواند از خرابی زودهنگام لاستیک‌ها جلوگیری کرده و عمر تایرهای شما را افزایش دهد.
کارخانه‌های ساخت لاستیک، تایرهای تابستانه را به آج‌های نرم‌تری مجهز می‌کنند که در جاده‌های خشک اصطکاک بهتری با زمین برقرار کرده و فرایندهای شتاب‌گیری، ترمزگیری و فرمان‌پذیری خودرو را بهبود می‌بخشد.
از سوی دیگر، لاستیک‌های تابستانه نسبت به تایرهای چهارفصل یا تایرهای زمستانی مقاومت لغزشی کمتری دارند که به نوبه خود می‌تواند مصرف سوخت خودرو را کاهش دهد. علاوه بر این، لاستیک‌های زمستانی و چهارفصل در فصول گرم نسبت به لاستیک‌های تابستانی زودتر خورده می‌شوند.
یک کارشناس انگلیسی در این مورد هشدار می‌دهد: «بسیاری از مردم حتی فکر نمی‌کنند که باید مطمئن شوند لاستیکی که روی خودرو انداخته‌اند، برای فصل مناسب است. این مسئله بسیار مهم است.»
به گفته این کارشناس، استفاده از تایرها در فصول نامناسب نه‌تنها خسارات مالی به دنبال دارد، بلکه می‌تواند خط ترمز را تا ۷.۵ متر افزایش دهد که بسیار خطرناک است.
با این تفاسیر، بهتر است هرچه سریع‌تر لاستیک‌های خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که در فصل تابستان، از لاستیک‌های تابستانه استفاده می‌کنید. شما با این کار هم به کاهش مصرف سوخت و افزایش طول عمر لاستیک‌های خود کمک می‌کنید، و هم شتاب بیشتر و ترمزگیری مطمئن‌تری را تجربه خواهید کرد.
کد خبر 472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
    0 0
    خیلی جالب است اطلاعات تایر را بیشتر کار کنید