افتتاح مرکز فناوری روکش مجدد تایر توسط کنتیننتال در کارولینای جنوبی

تایرسازی کنتیننتال آلمان به تازگی مرکز توسعه فناوری و راه‌حل‌های جدید روکش مجدد تایر را در راک هیل در کارولینای جنوبی افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار تایر نیوز به نقل از تایر ریویوو، روکش مجدد retreading یا اصطلاحا قالب‌گیری مجدد (remoulding)، فرآیند بازیافت تایرهای فرسوده‌ای هستند که دارای ساختار محکم و سالمی هستند و می‌توان آج کهنه آن را با آج تازه جایگزین کرد. در این فرآیند، آج فرسوده از روی بدنه اصلی تراشیده و آسیب‌های تایر برطرف و آج تازه روی آن چسبانده می‌شود. در نهایت، تایر در دستگاه مخصوصی تحت فشار و دمای خاصی قرار گرفته و پس از طی مراحل لازم، بسته‌بندی و روانه بازار می‌شود. به طور معمول از تایرهای روکش‌شده (retread tyre) برای خودروهای سواری استفاده نمی‌شوند و اغلب این تایرها در ماشین‌های سنگین یا ماشین‌آلات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افتتاح مرکز فناوری روکش مجدد تایر توسط کنتیننتال در کارولینای جنوبی

تایرسازی کنتیننتال (Continental) با هدف فناوری‌های نوین پنچرگیری، بهبود و توسعه فناوری روکش‌ مجدد تایر و کمک به رفع چالش‌های موجود در این حوزه، ارائه آموزش‌های عملی و اصولی فرآیند روکش مجدد به فعالان این بخش در سراسر دنیا (آموزش‌های آنلاین از راه دور)، ردیابی و مدیریت تایرهای فرسوده، مرکز توسعه فناوری و راه‌حل‌های جدید روکش مجدد تایر (Retread Solutions Center) را در شهر راک هیل در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا افتتاح کرد.

کنتیننتال قصد دارد در این مرکز، دستگاه جدیدی را مورد آزمایش قرار دهد که با استفاده از فناوری سامانه شناسایی با امواج رادیویی (RFID) و در طول فرآیند تراش آج فرسوده، بدنه (Carcass) - به عنوان ساختار اصلی تایر- را اسکن کرده و اصالت آن را تأیید می‌کند.

افتتاح مرکز فناوری روکش مجدد تایر توسط کنتیننتال در کارولینای جنوبی

پس از انجام اسکن و با استفاده از فناوری RFID، مدل، اندازه و آج تایر مشخص می‌شود؛ در این مرحله، دستگاه‌ها به صورت خودکار براساس این اطلاعات، آج مورد نیاز برای جایگزین‌شدن با آج فرسوده را به صورت دقیق مشخص می‌کنند. این فرآیند در عین حال به تعیین عمر دقیق تایر نیز کمک می‌کند.

یکی دیگر از فناوری‌های استفاده‌شده در این مرکز، دستگاه shearography (روش نوری برای ارزیابی تغییرات عیوب زیرسطحی) است که داخل تایر را با هدف شناسایی عیوبی که با چشم انسان قابل مشاهده نیست، بررسی می‌کند. با شناسایی و علامت‌گذاری این عیوب، اپراتور در طول فرآیند روکش مجدد می‌توانند این موارد را نیز برطرف کند.

کنتیننتال آلمان همچنین درحال آزمایش یک عینک واقعیت مجازی (virtual reality goggles) است که امکان بررسی تایر، بدنه و آج فرسوده را فراهم می‌کند.

افتتاح مرکز فناوری روکش مجدد تایر توسط کنتیننتال در کارولینای جنوبی

کد خبر 319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha