انجام یک میلیون شبیه‌سازی سفر جاده‌ای در مرکز تحقیقات کنتیننتال

شرایط آزمایش‌های قابل‌تکرار برای تجزیه و تحلیل عملکرد تایر در شرایط مختلف آب‌ و هوایی و همچنین تست‌های عملکرد ترمز در مرکز AIBA کنتیننتال، فراهم شده است.

به گزارش تایر نیوز به نقل از  تایر تکنولوژی؛ مرکز (تأسیسات) تحلیل‌گر ترمز داخلی خودکار (AIBA) شرکت کنتیننتال آلمان از سال ۲۰۱۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و تاکنون یک میلیون شبیه‌سازی سفر جاده‌ای در این مرکز انجام شده است.

همچنین عملکرد ترمزگیری ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک در شرایط مختلف آب‌وهوایی (بارندگی، خشکی) مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در مرکز AIBA، از وسایل نقلیه بدون سرنشین و هدایت‌شونده ریلی برای شبیه‌سازی سناریوهای رانندگی در دنیای واقعی با سرعت حداکثر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت استفاده می‌شود.

سیستم محرک خطی الکترومغناطیسی تعبیه‌شده در این مرکز، بدون نیاز به سوخت و با کاهش اثرات زیست محیطی، امکان شتاب‌گیری و ترمز خودکار را فراهم می‌کند.

محیط کاملاً خودکار و از لحاظ آب‌وهوایی کنترل‌شده این مرکز، با فراهم کردن شرایط آزمایش‌های مداوم، قابلیت مقایسه نتایج را ممکن می‌کند. تست‌های عملکرد ترمز نیز به صورت مستقل از ویژگی‌های خاص خودرو، در این مرکز قابل انجام است.

در مرکز AIBA، امکان دستیابی به به سطح بالایی از مقایسه نتیجه آزمایش‌ها در یک محیط کاملا خودکار و در شرایط آب‌وهوایی تحت کنترل، فراهم می‌شود.

همچنین از سال ۲۰۲۲، امکان تست تایر با استفاده از خودروی تحلیلی این مرکز موسوم به AVA فراهم شده است. این خودرو آزمایشی کاملاً الکتریکی و بدون راننده که در همین مرکز ساخته شده است، می‌تواند مستقل از خودرو، ویژگی‌های اصطکاک تایرها در زمان ترمز گرفتن را مشخص کند.

بررسی دقیق عملکرد ترمز، با بحث ایمنی جاده‌ها در ارتباط مستقیم است؛ از همین رو کنتیننتال تلاش می‌کند عملکرد تایرهای تولیدی خود را در هنگام ترمز گرفتن، به طور دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

کد خبر 140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha